مینا کاویانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته، این میوه در کاهش بیماری‌های التهابی از طریق پاکسازی مواد زیان‌بخش (رادیکال‌های آزاد) نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: تحقیقات بر روی موش‌های دارای عدم تحمل گلوکز نشان داده است که رنگدانه‌های موجود در گیلاس (آنتوسیانین) اثر قابل توجهی در بهبود تحمل گلوکز دارد.

سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: نتایج تحقیقات حاکیست که گیلاس با داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، نقش مهمی در حفظ تعادل آب بدن و همچنین تنظیم فشار خون دارد.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر در مورد گیلاس این است که قسمت عمده قند موجود در این میوه از نوع سوربیتول (قند الکلی) است که جذب آن نیاز به انسولین ندارد و از این جهت گنجاندن گیلاس در برنامه غذایی روزانه افراد دیابتی توصیه می‌شود.

کاویانی ادامه داد: گیلاس میوه‌ای تابستانی است که با داشتن حدود ۸۰ درصد آب، نقش مهمی در برطرف کردن تشنگی ایفا می‌کند و منبع خوبی از پتاسیم است.

وی اضافه کرد: از مواد مغذی دیگر گیلاس می‌توان به برخی ویتامین‌های گروه B (B۱، B۲، نیاسین، بیوتین)، پیش ساز ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر اشاره کرد.

Source Article from http://www.hamshahrionline.ir/news/444432/چرا-باید-گیلاس-بخوریم